איורים לפי גיל התפתחות

עד חצי שנה בערך – צבעים: – תחילה התינוק רואה שחור-לבן אח”כ נוסף אדום ואז כחול וצהוב. (אדום, כחול, צהוב = צבעי יסוד) ובהמשך גם כתום, ירוק וסגול (צבעים משניים – הנוצרים מחיבור של שני צבעי יסוד). הראיה היא דו-מימדית. עם זאת, אפשר ורצוי לתת גירוי לפעולה ברמה אחת גבוהה מהשלב ההתפתחותי.
סגנון האיורים מתאימים לחצי השנה הראשונה:

צורה "שטוחה" (משטח של צבע אחיד בעל צורה תיאורית פשוטה ו"סכמטית", ללא צל, נפח או פרספקטיבה. האיורים צריכים להיות בצבעי יסוד, (צהוב, כחול, אדום) + צבעים משניים. (ירוק, כתום, סגול). תחילה, צורה אחת על דף אחד, בצבע מנוגד לרקע – רצוי 'צבע משלים' (למשל אדום – ירוק) 2 צורות על דף אחד
חצי שנה – עד שנה וחצי בערך (מראשית הזחילה) – הראייה החל משלב הזחילה הופכת לתלת מימדית, לכן ניתן להוסיף צל ונפח לאיור. כל ההיבטים של הראייה מתפתחים, לכן הציור יכול לכלול את גווני הביניים (ורוד, חום, תכלת, וכד'). יותר צורות על דף אחד, אך הבדלה ברורה בין רקע לדמות – עדיין חשובה. זהירות מעומס צורני או צבעוני
שנה וחצי עד 3: התפתחות הראייה הושלמה. הפעוט בשלב תנועה משתפר והולך – ניתן להשתמש בכל צבע, נפח, צל, וכל אפקט צורני וצבעוני – אך מבלי ליצור עומס. ולשמור על אחדות סגנונית. רצוי שימוש בטקסטורות (חומרים, קולאז'). אפשר להשתמש בצילומים – אך אם נבחר בצילומים – כל הספר יהיה מאוייר בצילומים (צילומים מאד ברורים, ללא פרטים מבלבלים). חשוב להמנע ערבוב עם איור מצוייר באותו ספר.
אם ילד קיבל טיפוח חושי (כדוגמה:"תיבות פעילות" מגיל 8 חודשים ) טכניקה של קולאז' תהיה בחירה מועדפת! (אם ילד לא קיבל טיפוח חושי – הקולאז'ים פחות אפקטיביים
עד 5 שנים: דגש על התפתחות קוגניטיבית, חיקוי הגדולים, השתלבות בסביבה הריאלית, החברתית, שכלול מיומנויות, שליטה באינפורמציה מציאותית והכרת חוקי הטבע – לכן, האיורים יהיו ריאליסטיים בהתאם
סיכום: לדעתי, חשוב קודם כל לקבל החלטה, לאיזה גיל אנחנו מכוונים.
מצב אופטימלי: ספרים ושירים בנפרד, לפי גיל התפתחותי